Thursday, June 11, 2009

KE MANA KITA ?


Tahun 2011 maka genaplah 500 tahun Melaka di jajah oleh Portugis.

Tahun 2011 ini jugalah genap 70 tahun negara kita pernah dijajah oleh Jepun.

Ironinya, kita dijajah apabila bangsa kita sendiri yang membuka ruang untuk penjajah seperti kisah si Kitol.

Begitu jugalah pada tahun 1941, ada diantara bangsa melayu yang berdoa agar Jepun datang ke Tanah Melayu hanya kerana mahu mendapatkan barang-barang yang murah.

Akhirnya, seekor kerbau yang dijual hanya mampu membeli beberapa kilo beras sahaja. Begitu juga jenazah orang mati hanya berbalutkan daun pisang atau tikar mengkuang saja.


Sesungguhnya dan sebenar-benarnya, sejarah tidak pernah melupakan kita tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. Kita yang melupakan sejarah.


Bukan melayu dan orang melayu yang menyokong PR kononnya atas prinsip kesamarataan dan keadilan telah membelakangkan sejarah demi bencinya mereka pada bangsa melayu yang sangat bermurah dan baik hati pada bangsa lain.

Jika boleh mereka pun ingin merejam melayu dan UMNO kedalam neraka dan akhirnya neraka itu jugalah yang menjilat hangus sekali dengan mereka.


Percayalah tahun 2011 sudah tidak jauh lagi. Hari berganti minggu, minggu berganti bulan, bulan berganti tahun. kalau kita tidak melakukan sesuatu untuk menyekat dan menghapuskan Yakjud dan Makjud yang sebelum ini di KURUNG, maka kejahatan, fitnah, kedurjanaan dan segala macam kerosakan lagi akan berlaku.


Bangsa Melayu pastinya tidak akan memafkan dosa-dosa individu yang telah berdosa pada bangsa dan negara Malaysia.


Wahai Bangsa Melayu, sedarlah bahawa racun yang diberi minum oleh Orang Itu kepada rakyat Malaysia terlalu bisa dan sukar dirawat. Mahu tidak mahu, terpaksalah kita mencari jalan untuk menyekat dan menghapuskan Racun yang berbisa ini.


Caranya hanya satu, Bangsa melayu harus kembali bersatu. kembalikan diri didalam Saf. Lupakan persengketaan. buangkan keangkuhan. Buktikan kepada mereka bahawa kita sebagai pejuang agama ,bangsa dan tanahair mampu untuk BERSATU.


Cepat atau lambat, kejayaan pasti akan datang kepada kita.

Semuanya bergantung kepada NAWAITU. Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui......

No comments: