Wednesday, June 17, 2009

PERBETULKAN NAWAITU...




Apa beza antara keduanya ?
Yang satu tu haiwan. Yang satu tu Manusia.
Tapi apa beza perangai keduanya ?
Kedua-duanya tiada beza. Tetap setia pada TUANNYA.
Kucing kalau dibelai, jinaknya makin menjadi-jadi.
Manusia kalau dimanja-manja, makin menjadi perangainya.
Hari ini, apa yang berlaku menunjukan Bukit Gantang yang dimanja-manja, disanjung-sanjung, melakukan perkara yang diluar jangkaan ( bukan diluar txxxx)
Siapa dibelakang beliau..
Bukanya bersikap fanatik kepada bangsa. Tetapi perlu ditegaskan bahawa Wajah disebalik kelakuan ini adalah dari musuh-musuh bangsa kita.
Dimana maruah bangsa kita, jika sahabat kita ini dipergunakan , digula-gulakan oleh musuh kita untuk memporak perandakan , melaga-lagakan sesama kita.
Kita mungkin tidak kisah jika apa yang berlaku di parlimen tempoh hari dilakukan oleh orang dungu @ bodoh, tetapi ianya dilakukan oleh seorang yang berprofil tinggi @ terlebih pandai.
Tidak sampai sehari menjadi ahli Dewan Rakyat sudah menunjukkan kebiadapan. Dimana adab dan kesopanan seperti yang diperkatakan didalam Rukun Negara. Dimana Ilmu keagamaan yang diperturunkan oleh TGNA.
Mungkin mencari publisiti. tetapi banyak lagi tempat yang boleh. Pergi saja ke Chow Kit. Lepaskan geram disana.
Ada sahabat yang memberikan pandangan. Antara golongan yang akan masuk syurga apabiala kiamat nanti adalah terdiri daripada orang yang hilang akal @ gila. Adakah MP ini ingin menjadi seorang yang gila dan seterusnya dapat masuk syurga dengan mudah. Sepertimana jika mengundi PAS akan dapat masuk syurga. Bukan niat hendak mempersendakan hukum tuhan. Tetapi perbuatan yang dilakukan menimbulkan kesangsian.
Nasihat kepada MP tersebut, kita masih berTuhankan ( ALLAH ) yang satu, BerNABIkan ( MUHAMMAD s.a.w ) , AL-QURAN sebagai pedoman. Apa yang baik kepada kita janganlah dibantah. Yang sudah tu sudahlah. Pertimbangan yang waras harus diutamakan.

1 comment:

Anonymous said...

2 DUA Hai + Wan