Monday, July 13, 2009

Melayu majoriti atau Minoriti



"Orang Melayu sekarang tidak lagi boleh mempertahankan diri mereka sendiri; jika mereka bertemu dan bercakap (untuk mempertahankan diri mereka), mereka akan dicop sebagai rasis." - Dr. Mahathir Mohamad



Kenapa bila orang-orang melayu ingin bersatu ada saja halangan dan cabaran yang datang ?

Sedar tak sedar, sebenarnya orang melayu sudah mula mengemis dinegara/tanah air sendiri. Bukan mengemis akibat kemiskinan tetapi disebabkan oleh hak sebagai tuan kepada negara ini mula dihakis sedikit demi sedikit oleh pihak lain.


Perkara ini sepatutnya telah disedari oleh semua orang melayu. Pemimpin-pemimpin politik sudah sedar akan nasib yang menimpa bangsa melayu pada masa akan datang. Tetapi ketamakan kuasa dan kepentingan peribadi menyebabkan perkara ini cuba diselindungkan. Mereka mungkin beranggapan apabila memperolehi kuasa mereka akan kembali memperkukuhkan Bangsa Melayu. Persoalannya, mampukah mereka mengembalikan kuasa Melayu pada ketika itu ? Lihat saha di Singapura, dimana kedudukan orang melayu ? Apa Nasib mereka ? Biadap sungguh pemimpin-pemimpin politik kita memperjudikan nasib bangsa sendiri untuk kepentingan sendiri.


Melayu hari ini harus bangkit dari tidur yang dibuai mimpi indah. Melayu kini harus mengorak langkah mempertahankan hak yang mula dipersenda. Melayu kini harus bersatu. Bersatu kearah kejayaan.

No comments: